מנדריבה עם הפנים לקהילה

David Barth (ה-CTO של מנדריבה) פרסם היום הודעה ברשימת הדיוור של cooker ובבלוג שלו ובה מספר חדשות מענינות ודי משמחות ואפשר לסכם אותן בפניה משמעותית יותר של מנדריבה לכיוון הקהילתי.

המכתב נוגע בארבעה חלקים –

  • סיכום זמני של מצב מנדריבה אחרי שחרור גרסת האביב של 2007.

אין כאן הרבה חדש ומי שירצה גם יכול לראות בדויד אדם שדעתו ידועה מראש בנוגע למנדריבה. דויד מתאר את גרסת האביב כהצלחה הן ברמה הטכנולוגית (הפצה יציבה ומשופשפת), הן במכירות והן בתגובות לה היא זוכה. כבר סקרתי כאן מספר חוות דעת ואכן למעט סקירה אחת (ודווקא זו שפורסמה ראשונה) גרסה זו זוכה למחמאות רבות.

  • הודעה על מינויה הקרוב של Anne Nicolas ל-Engineering Director.

אן היתה אחראית עד עכשיו לקו המוצרים לארגונים ובתפקידה החדש היא תתאם את פעילות צוות המהנדסים בברזיל ותהיה אחראית על כל הגרסאות של החברה.

  • הודעה על פרסום קרוב של מפת הדרכים לגרסת 2008 והסדרת פעילות התורמים העצמאיים.

גם על משימה זו הופקדה אן והיא עובדת עליה בעצם ימים אלו. החדשות המענינות בתחום זה הן שהפעם מפת הדרכים הזו תכלול גם קווים מנחים לתורמים מהקהילה. ההחלטה לשלב במידה רבה יותר את התורמים עצמאיים בפיתוח המוצר היא בין השאר תוצאה של דיונים שונים שהתקיימו ברשימת הדיוור של cooker.

במסגרת הרחבה יותר מבוצעת עבודה שמטרתה לייצר מדיניות ברורה יותר לפעילות התורמים העצמאיים במסגרת ההפצה. אני משער שלדיונים על העדר "מחזור חיים" מסודר לחבילות יש חלק בהבאת הנושא לכדי טיפול ברמת ההפצה ויפה לראות שהתגובה לא אחרה לבוא.

  • הצעה להעביר את הטיפול בגרסה החופשית לקהילה.

בנקודה זו דויד מעלה רעיון שאינו מפורט דיו לכך שהגרסה הקהילתית (גרסת ה-Free שכוללת רכיבים חופשיים בלבד ומופצת חינם) תכון על ידי אחד מחברי הקהילה. נושא זה מוצג כהצעה בלבד אבל אני כמעט משוכנע שהוא יצא לפועל. למיטב הבנתי שתי טובות אמורות לצמוח מהצעד הזה – הראשונה היא הורדה בעומס שנוסף על עובדי מנדריבה (ובמיוחד Oliver Blin) עם העזיבה של Warly שהיה אחראי על השחרורים (משמע על יצירת קבצי ה-ISO) והשניה היא באפשרות רחבה יותר של הקהילה להשפיע על התוכן והאופי של הגרסה החופשית.

מהמעט שנאמר נראה שהכוונה היא ליצור משהו שדומה למצב של פידורה ורד-האט רק עם קרבה הרבה יותר גדולה בין המוצר המסחרי (גרסאות ה-PowerPack וה-Discovery) והמוצר הקהילתי.
כמו בסיכום שכבר הופיע בתחילה אני רואה בזה סימן לעוד התקרבות של מנדריבה חזרה אל השורשים הקהילתיים שלה ואישוש ההכרה של הגורמים הרשמיים בהפצה בתרומה הקריטית והמשמעותית שיש לקהילה ובפרט למשתתפים ב-cooker לקידום ההפצה הן בפן הקהילתי והן בפן המסחרי.

אני משער שבימים והשבועות הקרובים הנושאים שנוגעים באופן ישיר לקהילת התורמים העצמאיים ידונו ביתר הרחבה ברשימת הדיוור (העמוסה ממילא) של cooker.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מנדריבה, קוד חופשי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה